Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

REKLAMASJON / TRANSPORTSKADE

 


De produktene som har garantier utover reklamasjonsreglene i forbrukerkjøpsloven vil ha informasjon om dette sammen med produktbeskrivelsene på hvert enkelt produkt. Garantiene gjelder i Norge.


Ta alltid vare på fakturaen, da den vil fungere som garantibevis. Om du har betalt på annet vis må du ta vare på kvitteringen som du får via epost i forbindelse med at varen leveres, da den fungerer som garantibevis i disse tilfeller. 

 

 

Reklamasjon

 

Alle produkter hos VVSkupp.no er omfattet av reklamasjonsreglene i forbrukerkjøpsloven. 

 

Reklamasjon bør skje hurtigst mulig og uten opphold men må senest skje 2 år etter at du som kunde fikk varen i din fysiske besittelse. Dersom varen eller deler av denne ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen 5 år. 

 

For at det skal foreligge en mangel, må feilen kunne føres tilbake til kjøpstidspunktet. Dette betyr at feilen ikke må skyldes for eksempel alminnelig slitasje eller feilbruk. Etter 6 måneder må kunden bevise at feilen skyldes en mangel ved varen, og ikke ytre påvirkning.

 

Om du som kunde oppdager kvalitetsfeil på leverte varer ber vi deg kontakte kundeservice så vi kan rette til feilen. Vi ber deg også om å ta bilde av skaden. 


Skulle du få levert feil varer er det viktig at disse ikke monteres eller tas i bruk.

 

Montering / produkter tatt i bruk anses som godkjent. Dette gjelder ikke ved omstendigheter som gjør at det først ved montering er mulig å se at det er feil vare som er levert. 

 

Ved en innmeldt reklamasjon/garantisak hvor ingen feil kan konstateres vil du debiteres for de kostnader som eventuelt har oppstått. Dette gjelder spesielt i de tilfeller hvor du selv har forårsaket skaden som f.eks. ved feilmontering eller feilhåndtering.

 

Vennligst kontakt vår kundeservice på e-post: reklamasjon@vvskupp.no eller benytt skjema under.

 

 

Transportskade


Risikoen for varen går over til deg som kunde når du får varen i din fysiske besittelse.

 

Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes.

 

Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

 

Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer.

 

Meld skaden til vår kundeservice på e-post reklamasjon@vvskupp.no eller benytt skjema under.

 

Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.

 

 

Force Majeure


VVSkupp.no kan ikke holdes ansvarlig for manglende oppfyllelse av visse forpliktelser, når dette skyldes slike befriende omstendigheter som beskrevet nedenfor. Dette gjelder også om omstendighetene forhindrer, vanskeliggjør eller forsinker fullførelsen.


Befriende omstendigheter er blant annet tiltak eller unntak fra myndigheter, ny eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, blokader, brann, oversvømmelse, sabotasje eller ulykker av større omfatning. I force majeure inngår myndigheters avgjørelser som påvirker marked og produkter negativt, f.eks. avgjørelser om advarselstekster, salgsforbud med mer eller en unormal nedgang i markedet.


 
Tvister

 

Forbruker: Ved eventuelle tvister skal disse avgjøres av norsk domstol etter norsk lov. VVSkupp.no følger avgjørelsene i Forbrukerklageutvalget ved en eventuell tvist.

 

Bedrifter: Tvister som oppstår i forbindelse med avtalen skal endelig avgjøres ved voldgift administrert av Oslo Handelskammer. Regler for forenklet voldgift skal gjelde med mindre Oslo Handelskammer av hensyn til sakens alvorlighetsgrad, tvistens verdi og andre forhold, fastslår at voldgiftsregler skal gjelde. I sistnevnte tilfelle skal Oslo Handelskammer også avgjøre om voldgiftsretten skal bestå av en eller tre voldgiftdommere. Stedet for voldgift skal være Oslo. Språket i forhandlingene skal være Norsk.